Thursday, May 29, 2008

Estaciones-cinco

Jag lyssnar pa Waterboys. Where are you now when I need you. Please don't feel accused when I ask you. Where are you now when I dream about you in nightmares every night.

Jag lyssnar pa Van Morrison. And the healing has begun.
Jag ar en lattad manniska.
Allt man gar igenom.

Vi ska snart hem.
Vada hem? Det kan man alta. Det kan man gora nar man skaller pa Ulf Lundell. Sjalv later jag bara bli att lasa bocker jag tycker ar daliga. Men sa lever jag inte av att recensera heller. Vilka bocker? Ofta sana som kvinnliga litteraturkritiker och lyriker fran Stockholm skriver. Men aven sana som Ulf Lundell skriver. Nej, alla kvinnliga litteraturkritiker/lyrikers bocker ar avskydda av mej. Nej, inte heller alla bocker av Lundell eller liknande forfattare.
Va!? Ar jag en san, Petter Bengtsson. Ga hem och kamma din mittbena.
Jag tycker bara att det ar sa enkelt att hugga benet av Lundell och hans epigoner. Jag tycker att det ar orattvisst.

En duva kommer in i dvd-affaren som har internet. Dom stanger om tretton minuter. Duvan kanske bara vill paminna mej.

Bergen kom. Pyreneerna. Sen Barcelona. Sen Madrid. Jag ar fortfarande kvar i Madrid. Jag blev kar dar, i en hel javla stad. For fulheten, skonheten, den lugna stressen, larmet. Och, anda, ett leende.

Jag ska smalta, och aterkomma.
Som BoIS. Som Sossarna. Man maste resa sej igen, Fenix. Det vet vi.

4 comments:

Anonymous said...

Läs Marus Birros Debattartikel här. Ha det gött.

T.

http://hd.se/kultur/2008/05/30/debatt-ner-med-den-kulturella/

Anonymous said...

Fick du pengarna?

Anonymous said...

Tackar.

T.

Anonymous said...

Jag såg ett konstigt fel i den här texten. Det skulle stå att INTE ALLA kvinnliga litt... osv. Så det nu inte blir något gnäll om det. Jag läste lite Matilda Roos, det tyckte jag om. Jag pratade bara om detta fantasilösa redaktörsskap på vissa tidningar, att låta dom som inte tycker om något recensera, t ex, Lundell.
Maria Kuchen tycker jag också om.
Jenny Tunedal skriver bra om deckare. Hennes lyrik vet jag för lite om, men det jag hörde i Malmö var nog bra.