Wednesday, October 19, 2011

Straight to hell, boy

(Tror du att vinden som bara smeker hårt nu. Som kommer att bita i kinden snart. Tror du att den vinden kommer att mojna.
Inte förrän den har spridit elden över hela skiten och mejat ner det. Tror jag.
För det kommer. Förr eller senare.)

Reinfeldt sällar sej till Billström sällar sej till SD till Danmark och rakt ner i ännu brunare mylla. Populism i sin vackraste form.

Ja ja, det ordnar sej. Siwan kommer visst till LA för att kränga sin nya bok på stockholmska.
Int ska vi tänka på det dåliga. Det får dom som har det dåligt göra. Men, vad jag förstår, har ingen det dåligt. Kanske några, men dom har ju sej själva att skylla. Skämmas, borde dom.

Staden i vinden som biter i kinden. Skrev jag i en bok om Landskrona en gång.
I Landskrona är det toppen tycker jag. Det ledande partiet har fått ordning på allt tillsammans med trevliga samarbetspartners som bland annat värnar om vård och omsorg, och skola. Och ordning och reda. Och kanske framför allt: fullvärdig respekt för ALLA människor. Det är hedervärt. Och äntligen råder frihetlig demokrati. Äntligen är vi av med pampar och småpåvar som vill bestämma allt och ha kontroll över allt.
Allt är frid och fröjd.
Äntligen ska man bygga 1100 bostäder i norra Borstahusen.
Äntligen ska skattepengar komma in till stan och segregationen stoppas.

För övrigt, mellan skrivpassen idag, har jag tittat på Knesset på Youtube. Z-TV:s paradprogram när det begav sej. Där sysslade man, bland annat, med ironi.

No comments: