Sunday, November 06, 2011

Och samtidigt fångad

Det är också något vidgande. Att jobba under restriktioner. Att jobba inom gränser.
Ja ja ja.
Nej nej nej.
Jag gör det jag vill.
Det är jag som bestämmer restriktionerna, gränserna. Jag och Thomas, just i det här fallet. Det är inspirerande.

Jag har lyssnat på KSMB under förmiddagen. Jag har skrivit. Jag har lagat gröt till mina döttrar. Vi har lekt en konstig lek där man får mat med posten. Den här lägenheten kan vara en värld. Köket är restaurangen. Soffan vid teven är teatern, ibland bio. Flickornas rum är ofta en skola. I min arbetshörna är jag rektor. Lillasyster kan vara storasyster. Storasyster mamma. Hunden av tyg som jag fick när jag var liten lever ju och vi gör konstiga saker av papper och tejp för att dom ska kunna flyta.

Jag pratar om att försöka flyta.

Jag pratar om sådär 55 kvadratmeter. Jag pratar om restriktioner och gränser, om friheten därinne. Jag pratar om att vara kreativ och fri i det normsamhälle som vi möjligen måste ha, till en viss punkt. Men den punkten har jag satt för längesen.

Och imorgon får vi inte vara försenade till skolan.

Och samtidigt fångad.

7 comments:

Sauna Toronto, Vibration Machine Toronto said...

The post is very informative. It is a pleasure reading it. I have also bookmarked you for checking out new posts

Security Guard Patrols Toronto said...

Interforce International offers Security Guards, Guard Patrol Services, Security Officers, Security Guard Officer Service and much more!

Veterinarians in Brampton said...

It is a pleasure going through your post. I have bookmarked you to check out new stuff from your side.

spa toronto said...

A very well-written post. I read and liked the post and have also bookmarked you. All the best for future endeavors.

Animation Courses said...

MAAC institute, MAAC, Animation education, Animation courses, 3D animation, Visual effects Courses, 3D animation Courses in New Delhi, 3D animation institutes, Animation institute, Animation Institutes in Faridabad, Animation Institutes in new Delhi, Animation Colleges in New Delhi, Animation Colleges in Faridabad, Best Animation education in New Delhi, Top Animation courses, Top 3D animation Courses in New Delhi, Top 3D animation institutes

Jonas Bergh said...

Jo, det är härligt att få respons på det man skriver.

Pingisälskare said...

positiv kritik är ju kul :-)