Friday, March 30, 2012

En dag måste du betala

Ibland passar dom långa sångerna bäst. Too close to heaven med Waterboys- Och en solnedgång.
Ofta passar Claes Hylinger. Om och om igen. Läste Ett långt farväl och ville till Helsinfors, Åbo och Göteborg.
Tog på mej den gamla varvsarbetarjackan och den var skön i vårkvällen.
Simmade 1200 tidigare. Det går långsamt snabbare och längre. Satt på en bänk sen. Läste Hylinger, igen. Främmande land och jag tänkte på Kvällarna på Pärlan som jag ska läsa sen och jag ska besöka Paris och London och ner till Antibes och det finns något som Evert Taube kanske inte startade, men ändå.

Tender is the night med Triffids. Och det är så det känns. Som att mycket är möjligt. En regnigare och blåsigare dag hade jag bara sett problemen, att allt kan vara gått åt helvete om bara ett par månader.
Men jag väljer den ljusare vägen idag, eftersom det var den som kom till mej.

No comments: