Sunday, July 22, 2012

Jag börjar känna igen mej själv. Jag har bott här i två år. Brassestolen på balkongen gick sönder förra veckan. Lite synd, men en stol från en mack inköpt för flera år sen, trettio spänn. Man får tacka för vad man fick, får. Två år i lägenheten och jag börjar kanske så smått känna mej själv i år 2012. Grillade hamburgare på spisen. Det blev trångt och rökigt. En av mormors gamla tallrikar gick i kras. En trasig tallrik på två år, tack för vad jag fick och får, och just innan det började regna igår började det blåsa, men vi hade hunnit äta grillad kyckling på stenarna vid havet, badat där ån tar sej in eller ut. Festivalen Godset i Simrishamn. Dipper var bäst, ett helt annat hjärta, och vi hastade till tåget när dom spelade dom sista låtarna. Janne och jag, vi träffas bara på Österlen numer.

No comments: