Sunday, August 24, 2014

Lördag


Vi cyklade förbi Limhamns torg efter det mycket friska badet vid lunchtid och det var som en stor trevlig picnic (fast med väldigt många poliser) och sen satt vi på tåget till fotofestivalen i Landskrona och på museet letade vi efter major Pantzarnäsas (ett militärspöke som huserar i den gamla kasernen) upptåg hit och dit och upp och ner och överallt som i rektangulära cirklar, och det känns så ibland (som rektangulära cirklar) och jag hörde några snacka på museet: "De ger ju bara dem (svenskarnas parti) uppmärksamhet med sina protester, de hade ju inte fått uppmärksamhet annars", och jag håller inte med. Det handlar ju mestadels om vanliga människor som står upp mot mörka krafter, som uppmärksammar antirasism, antifascism, antinazism, man visar att man är så många fler, så mycket större och viktigare, men våldskåta poliser med konstiga metoder (att rida på rad mot försvarslösa människor!) har jag inte mycket för, precis som jag ogillar de element bland demonstranterna som nästan alltid dyker upp, de våldskåta (fast i fallet Limhamn verkar det som att poliserna varit de värsta kålsuparna).
Jag tycker att det är mycket tveksamt att låta nazister hålla möten på offentliga platser. Vi pratar om nazister!
När vi skulle klä ut oss och bli porträtterade började det regna igen och sen solregn och vi hängde på lekplatsen i Teaterparken och solregn alltså, så vackert och vi hade plankat ut från fotområdet (med fritt inträde) och Anna ville tvunget planka in igen och jag vill inte ha bråk, jag är för gammal och trött, men vafan! jag lyfte henne över stängslet och svingade mej relativt smidigt över själv. Så blev vi fotograferade till slut och på O´Learys satt mycket riktigt Windy och Malin och visst fanns det popcorn och där satt ju L.T. Fisk och Patrik också och på teven var det mera jidder i Malmö, i straffområdet och det är ju tur att jag får komma till lugnet i LA då och då.

No comments: