Friday, May 15, 2015

Stockholm - Malmö

"Hässleholm nästa, Hässleholm", och jag åker givetvis i första klass (den fattige drar och sliter i det sista halmstrået) och jag har en lång historia i Hässleholm. Det är min fina mormors och fina mammas trakter, det är mina fina döttrars fina mammas trakter (och inte att förglömma: Daniel P och Jocke B och den jävla Percy som gjorde mål mot BoIS på 90-talet och på vars billiga hotell vi bodde på någon fullsmockad nyårsafton) men det har aldrig varit riktigt mina trakter, för lite hav, för mycket Småland. och nu är det bara en låg sol som tränger sej igenom även förstaklasskupéns luftiga gardiner. Men en skön resa hem efter sköna dagar i stockholmstrakten med en variant av kanske familjeliv och det som hände innan, senare och under tiden (och Nick Cave med Windy) ska jag återkomma till, eller inte. Den här är till dej:

No comments: