Thursday, August 31, 2017

Lägesrapport, augusti

Det har varit en konstig och trött augusti. Med omställningar i livet. Förändringar. Människor som dött och brutit upp från förhållanden. Jag som försöker hitta nya rutiner, jag behöver ramar att vara fri inom, jag behöver vissa rutiner för att kunna jobba och fungera. Det börjar lösa sej, men det har varit rätt svårt. För att vara den kallaste sommaren på 155 år, har jag ändå lyckats bada normalt. Senast igår. Det var arton, kanske nitton. Och jag har lyckats sammanställa det första av två manus. Det är lite jobbigt att ha ett förhållande med någon på andra sidan jorden, sex timmars tidsskillnad. Men det får man ta. Idag var det fotbollsträning. Min dotter hjular ibland mer än spelar boll. Det är okej, tycker jag. Idag blev i alla fall ett jobb i höst klart. Så jag kanske klarar mej den här gången också.

No comments: