Saturday, March 30, 2019

vissa frågor ger inte perfekta svar

att få röra dej igen. det är lördag. solen skiner. jag ska till Landskrona igen. jag ska berätta om en bok. den handlar inte om dej och mej. den handlar om dej och mej. man kan hitta på när man skriver. man kan få världen som man vill ha den. jag har staplat böcker som jag skrivit. jag lyssnar på The Fine Arts Showcase. kommer du ihåg den kvällen. solen skiner. jag ska åka till Landskrona igen, med min äldsta dotter. hon är uppvuxen med boksläpp. jag har gett ut rätt många böcker. alla handlar inte om dej. eller. att få röra dej igen. ibland tänker jag på lycka. att den är farlig. att klättra för högt. det gör ont när man faller. det är en gammal historia. men missförstå mej inte. jag mår ganska bra. det var trevligt på det där hotellet med alla Marshallstackarna. jag pratade med en snubbe i receptionen. "varför har ni en massa stärkare överallt i lobbyn och restaurangen, tavlan på väggen i vårt rum, ett fotografi av en gammaldags mick?" han verkade lite osäker, men sa: "jag tror att det var ett stort rockband som spelade i Malmö och glömde sin utrustning." jaha du. det var nog inte The Fine Arts Showcase. men att få röra dej igen. vissa frågor ger inte perfekta svar.


No comments: