Friday, April 05, 2019

Bänkliv och annat liv

Igår var den varmaste dagen hittills i år. Men blåsig. Men jag vet mina ställen. Jag vet var det är lä och sol. Sitter i T-shirt på en bänk och läser Beppe Wolgers Cabaret. Det var en annan tid. Sen kommer jag hem och skriver bok, börjar lyssna på Noice, första plattan bäst, andra okej, tredje har Vi rymmer bara du och jag, resten orkar jag inte bry mej om. Allt bra skrivande handlar om desperation, återhållsam eller skrikande högre. Har den här retliga allergihostan. Eller vad det är. På den där bänken, det är en trevlig svart fågel där, någon sorts kråkfågel, spatserar rätt snyggt. Annars är det stilla bakom blåsten. Äter lunch och spelar lite gitarr med min äldsta dotter sen. Idag ska jag släppa boken en gång till, på bibblan i Limhamn.


No comments: