Monday, September 14, 2009

Minns gamla Limhamn

Jag sitter på Medborgarkontoret i Limhamn och lyssnar på Hög standard med Peps. Jag tittar på en av många planscher på väggarna och i fönstret.
Jag minns mitt gamla Limhamn på åttiotalet, färjan till Dragör och vidare till Hamburg och biltåget.
Jesper bor i Limhamn igen och Annika har flyttat till Tyskland. Mitt åttiotalslimhamn hade med dom att göra.

Min svininflensa börjar gå över. Sen kommer väl den riktiga.

Jag lyssnade på Europe i fredags. Sista låten på nya plattan. Skriven till John Norums avlidna hustru. En hjärntumör. En vacker sång. Han vet hur man gör, Joey.

Det var ju det tusende Tracks i lördags. Jag strölyssnade. Han kan hantverket, Kaj.

Så har jag varit och pratat med min svartklädda lärarinna och lyssnerska. Hon är bra att ha. Det är som en godispåse. Jag äter det mesta. Smakar lite lätt på något och låter helt bli några få bitar.

Minns gamla Limhamn.
Vem blir Malmös Lucia 2009?
Funderar du på att söka svenskt medborgarskap?
Ditt Europa
Pierrot och månen
Den nya influensan
Söderslättsdagen
hjälte "För mig handlar det om att ta ansvar. Och det lilla sticket är inget att vara rädd för."

Det finns en religiös falang inom sverigedemokraterna. Deras budskap är deras partis kärna. Tillbaka till den gamla goda tiden.
Kyrkan försöker anpassa sej för mycket (läs: inga jävla bögvigslar.)
Har ni sett? Ja, det stämmer. SD och fundamentalistiska muslimer går hand i hand. Det är sött.

No comments: