Monday, January 25, 2010

Åkare Lundgren

Snön gnistrar i solen över isen när jag cyklar till Kockum Fritid och det är måndagmorgon och barnen är lite snuviga men är i skolan och på dagis och jag hostar fortfarande lite slem men om jag ska vänta tills jag slutar har jag inget annat i livet än väntan och jag är inte intresserad av väntan.

Snön gnistrade i solen över åkrarna eller heden och jag hade en trevlig stund på Österlens folkhögskola och när jag väntade på tåget i Tomelilla var det lördag och Glada Gladan hade en gitarr från Vispråmen Storken och både Woody och Arlo Guthrie hade spelat på den och Glada Gladan var en liten krog och bostad för två vuxna och två barn och snart till salu till överkomligt pris men Tomelilla.

Damerna som ska ha vattengympa kommer en halvtimme för tidigt och jag simmar tusen meter på tjugofem minuter men dom börjar sitt kafferep i bassängen och står i vägen redan när det är tio minuter kvar till avspark och jag förstår inte att man inte kan tänka på andra eller åtminstone reagera när någon simmar slalom i en simbassäng med klara regler för hur det ska gå till och jag får nöja mej med sexhundra meter och ett stärkande bastubad och röd i ansiktet av värmen och röd i ansiktet av kylan och snart blir man väl röd i ansiktet av solen som skiner så förbannat.

No comments: