Tuesday, January 19, 2010

Vad menar jag/han/du?

Trängseln mellan åtta och fem. Oh, jag hänger bakom skyddsrumsdörrarna där jag inte spelar mespop. Svinar runt i Bangkok. Flyger jumbojet. Bungalows. Fy på dej sosse för du luktar skit. Och bilarna brinner och stenarna kastas.
Det är för enkelt i stundtals onyanserad socialrealism.
Jag skulle tycka att det vore intressant att ta en krogrunda en tidig kväll vid Stureplan.


Och Love Antell förstår den som tar sitt liv i religionens namn, för Love vill själv hellre vara blind än utan dej. Där tycker jag nog att vi borde prata lite mer, lite tyngre, lite djupare.
Det haltar i Florence Valentins socialrealism.
Eller är jag bara gammal och cynisk?
Eller är bara Love lite för enkel?
Han skriver bra låtar och jag tycker verkligen om Florence Valentin. Därför är jag också kritisk.
Jag skulle bli galen om någon nära mej köpte mej förutsättningslöst. Ett evigt nickande gör ont.
Jag är lika full av skit som alla andra. Nä.
Jag är bättre än alla andra. På något.

No comments: