Monday, March 01, 2010

Ny bok om Nalle Puh

Det handlar alltid om en enda sak. Förståelse. Skapa det.
Det handlar givetvis om en masa annat. Vad är det, när man står och pratar med andra, kanske andra som också skriver, kanske har gett ut någon eller flera böcker, kanske drömmer om att göra det, kanske inte alltid orkar ta tag i det. Kanske har en historia att berätta. Kanske är det problemet, man vill skriva men har inget att berätta.
Vad är det. När jag märker att det inte driver lika mycket hos någon annan. Eller att jag inte ser det. Att jag bara ser mej själv och mina barn ibland, min fru ibland, resten av min familj ibland. Alumaförsäljarna då och då. Dom sanslösa bloggande sverigedemokraterna ibland. En strand, ett hav, en knagglig trottoar, en ö eller hur roliga vissa är på facebook, var får dom allt ifrån. Då tänker jag på Crister Enander och Kristian Lundberg.
Jag strävar alltid efter förståelse och ett alldeles ärligt och nära uttryck. Jag sysslar mycket sällan med charader eller på låtsas. Jag är ute efter något så roligt som att beskriva den roliga trista verkligheten, rått om det behövs, med den poesi som är ständigt där, kolla själv på den gråa snöhögen som långsamt långsamt smälter nu.

No comments: