Saturday, March 13, 2010

Var är himlen

Min fru är och ser fars i Kristianstad, Kuta och kör kanske, med Maria Andersson i en av rollerna, revykungen Ingvar Anderssons dotter. Johannas gamla klasskamrat.
Jag har varit och sett BoIS i Landskrona och varit på after ski med Windy och Malin. Hört en version av Factorys Ner ner ner nerför backen ner. Jag tar min snowboard backen ner. Och Änglahund.
Sen satt jag i boden och jobbade en stund. Men gick in för att se omröstningen av Melodifestivalen för att kunna ha något att prata med Elsa om imorgon. Hon och Anna sover över hos mormor och morfar.
Så glad hon blev, flickan som vann. Jag är mycket glad för hennes skull. Den bästa segerlåten på länge, men det säger så oerhört lite. Det var ju en tämligen billig trudelutt.
Jag letar upp My way och I´ve gotta be me med Sammy Davis Jr istället, går ut och jobbar igen med mitt som aldrig når dit, men ändå högre.

3 comments:

jonas said...

Hotelliggaren var det visst, men det är väl ett förbannat springande i dörrarna där också.

Windy said...

Magnum Bonum, inte Factory.

jones said...

Det var lustigt. Jag tänkte Magnum Bonum igår, men så sa dom Factory. Ja ja, jag har inget att skylla på. Men ändå ...