Tuesday, April 05, 2011

Folkets röst

"Återigen har sossarna röstat utan att fråga svenska folket. Stalin gjorde samma sak." Kalinka, inändare i Kvällsposten.
Dom flesta partier och länder i världen röstar utan att fråga svenska folket. Det må vara jobbigt för världens näst mest självgoda och hycklande folk, men ändå sant.
Jag tycker personligen att det är rätt att medlemmarna i SAP själva bestämmer vem som ska styra partiet.

"Köpa sex utomlands är ingen mänsklig rättighet", säger några sossar med Morgan Johansson i spetsen. Därför ska svenskar som köper sex utomlands straffas i Sverige.
Jag opponerar mej.
Den svenska självgodheten får väl någonstans ha ett stopp. Nädå, vårt niomiljoners-land ska diktera villkoren för hela världen med vår rättrådighet.
Men, ska nu andra länder kunna straffa sina medborgare för brott dom begår i Sverige, såsom homosexualitet, abort?
Det där är cynism, enligt Morgan och hans desperata sossepolare. "Abort är en mänsklig rättighet." Det kan dom tycka. Det tycker jag också. Men, snälla nån, torka bort det självgoda flinet, respektera andra människors olika syn på rätt och fel.
Sverige, den moraliska världspolisen som berättar vad som är rätt och fel.
Som när debatten om fotbolls-VM i Tyskland handlade om alla som skulle knulla lagligt på bordellerna.
Dom flesta ville nog bara se på fotboll och dricka några öl, äta lite wurst.

I Sverige super vi och spöar frugan och barnen bakom lyckta dörrar. Då finns inte alkoholismen och misshandeln.
Vi knullar horor olagligt i lönndom. Då finns inte hororna.
Skjuter heroin med smutsiga sprutor. Då finns inte narkomanerna.
Och allt är frid och fröjd.

Jag minns när man smög runt i Landskrona som artonåring, nittonåring, man hörde pratet/skvallret/domen.
Ibland när jag har haft barnen med på krogen ser man snörpandet med munnarna. Ibland hör man någon halvslirig man "skoja", "ja, det ska börjas i tid."
I dom hemska länderna söder om oss går både tre och fyra generationer från samma familj ut tillsammans och äter och dricker. Har trevligt.
Skamligt, är ordet.
Skam, är vad du ska känna i ett riktigt Sverige, och skuld.
Jag ska räkna mina pengar en gång till, kanske måste jag ändå ha råd att åka till Köpenhamn för att få andas rök.

No comments: