Sunday, October 19, 2014

Vi gör våra val

Efter en kväll på Poeten på hörnet i Malmö med kvalitativ litteraturuppläsning (och där tar jag mej friheten att räkna in mej själv när jag för första gången läste ur kommande roman) och fascinerande bra sång och musik (t o m karaoke) med L.T. Fisk och roliga och intressanta samtal med författare (gamla och nya bekantskaper) och några andra kom jag hem på natten med huvudet fullt av intryck. Jag som mest umgås med mej själv eller i mindre konstellationer måste stanna huvudet, varva ner. Så jag kollade på Så mycket bättre. Och det är väl inget fel på Ola Salo, men han är lite väl mycket tonårspoet och dito filosof som säger självklarheter för min välutvecklade smak (men en fantastisk estradör och The Ark-sånger ska nog vara The Ark-sånger).
Någon sa att det var så många som sensationella sextioåtta besökare hos Poeten på hörnet denna lördagkväll (när även Jörgen Lind, Malin Isaksson, Stefan Lindberg och Amanda Svensson framträdde) när säkert två miljoner tittade på halvljumma The Ark-covers (som man alltså lika bra kan se på en dator klockan två på natten, då kan man dessutom spola fram). Vi gör våra val.

No comments: