Wednesday, July 27, 2016

Kom och älska poesi!

Helt utan källor hävdar jag att den enda dikt som lästs på Landskronakarnevalen är mitt sorgligt bortglömda beatpoem "Var får man tag på gräs i den här stan av sten och hav", eller nåt (jag kommer inte ihåg den själv), innan Skalatones spelning på 90-talet. Den handlar inte ens om Landskrona. Eller? Jag vet att jag skrev den i Portugal vid Atlanten, att det fanns ett flipperspel och en jukebox och halta hundar. Att jag kände mej ensam. Det är sällan nödvändigt att försätta en dikt på rätt plats. Var du har varit formar dej alltid. Ja ja. På fredag kommer Josefin Brodell, Petra Mölstad, Thomas H Johnsson, L.T. Fisk och jag att sprida poesi. Och poesi kan lika gärna vara foto och musik. Kom! Slottscaféet i LA, fredag, 14.00, gratis.

No comments: