Sunday, October 07, 2018

Karaoke

Innan dagen, eller kvällen eller natten är slut, vill jag rikta ett stort grattis till en av mina bästa vänner, Danne. Och Janne. Men det var Danne som fyllde år. Dessa dagar av att inte må så bra. Av ensamhet. Eller nere vid havet med bara fåglarna och några hundar med människor. Jag vet inte vad det är med fåglarna. Kanske min flygrädsla. Men svanarna och deras livslånga kärlek. Kanske det. Thomas var också med, han är silversmed. Vi drog runt lite på Vesterbro, pratade om Kim Larsen som vi alla alltid har älskat. Sen blev det karaoke. Vi träffade två kvinnor som var roliga. Danne sjöng tre låtar, vi andra lät bli (men vi sjöng med till flera låtar och hejade på modige Danne). Sen åkte jag och Janne hem medan de två andra fortsatte ut i natten. Jag var tveksam till att följa med till Köpenhamn, jag har blivit ickesocial, men jag är glad att jag gjorde det. Vänner. Cyklade hem i regnet.




No comments: