Monday, March 23, 2020

När solen blir varmare
Andas ut
När vinden blir varmare
Andas lugnt
På bussen idag
På simningen
Andas inte
Dyk bara, bara dyk
På bussen idag
Andas inte
Allt är falsk medicin
Sug inte i dej sjukdomen
Lyssnar på en psalm
Jag smakade på döden
Ingenting ingenting
En psalm om: jag håller om dej
Var inte rädd
Ljuger du
Älskar du
Jag är på väg, på bussen och hostan
Vill du hjälpa mej
Var går du dina steg i moln
Vill du hjälpa mej
Haglet börjar piska
Just när jag kliver av
En kvinna i jeans
Ligger på cykelbanan
"socker, ge mej socker"
Jag ringer 112
Hon skakar
Jeanskostym från - 72
"socker, ge mej socker"
Tittar och går förbi
De rädda människorna
Vad gör de vid busstationen
De med sina viktiga bilar
Tittar och går förbi
Hon dör ifrån oss
Själarna som flyger
Själarna som finns
Tittar och går förbi

No comments: