Monday, March 16, 2020

darkness of Orsa

Detta är ett sorts koncentrat av den fjärde och sista novellen i kommande samling. Det är en fri fantasi som bygger på en verklig händelse.

Hon dansar mellan småborden
Hon dansar med en docka
Dockan är en hund
Som bor i hennes lekstuga
Där hon har en griffeltavla
Där hon har en restaurang

Men det är gamla sagor
Vi träffas aldrig nu
Jag är själv på tåget 
Eller i en stulen bil
En påse amfetamin
När jag körde på pojken
Den snöhala vägen i Orsa
Han flög han föll han dog

Jag får inte träffa min dotter
Jag är släppt från fängelset
Men fångad fångad ändå
Jag är portad från systemet
Jag umgås bara med Kjell
Hemkört och sjukommatvåor
Det är inte synd om mej
Jag gjorde bara som pappa sa
När jag ramlade på skidor
”det kommer aldrig bli nåt av dej”

No comments: