Monday, August 24, 2009

Kärnfull rapport

Igår blåste det mycket mindre. Men ändå kallare i luften.
Jag cyklade ut till Barnviken och satt på en bänk. Det är fint där. Det är där världen börjar. Eller det Europa som unga fotbollsspelare längtar till. Danska ligan. Norska ligan ligger inte i Europa.

Idag kom en varm vind. Men jag hann inte. Jobb och två flickor att hämta och utfodra. Snart ska jag lägga Anna. Sen ska Elsa och jag spela spel. Johanna är på Kick Off (eller nåt) med nya elever.
Det är inte klokt vad en modern pappa ska gno.

Igår var vattnet alldeles klart, sista bryggan innan Europa. Jag dök i från trappan och crawlade mej mindre blå. Plask och armtag på stället och sen dök jag tillbaka. Svag kall vind.
"Det var inte precis årets varmaste bad", sa jag till en dam som kom upp från andra sidan.
"Ah, det var skönt."
Just det.

Någon gång i september öppnar Kockum Fritid igen efter renoveringen.

4 comments:

Magnus said...

Det är nu den riktiga badsäsongen börjar.
När det biter och tar.
Och bara är så jävla skönt.
Vi kör tills isen ligger.
Då kan man med mycket god vilja köra året om.

jonas said...

Jag har badat till oktober tidigare. Vi får se, men september får sej några dopp i alla fall. Jag utgår från att du menar utan bastu.

Magnus said...

Bast ... vadå ?
Självklart utan.
Dock kan jag medge att en
varm dusch efter oktoberdoppet inte är helt fel.

En egen badlimerick :

En vinterbadande dam i Narvik
sa "denna by är inte kar-rik,
men i golfströmmens hetta
jag lustarna lätta
med vilsefarna sjömän från Martinique".

jonas said...

En limerick värmer alltid.