Tuesday, May 03, 2011

BK Fram, min moderklubb

Andra saker är helt okej. Som att diska, som att putsa fönster, svabba golv.
När jag jobbade som butiksstädare hade jag en riktig maskin, sög, svabbade med varmt vatten och sög eller blåste halvtorrt.
Och du, när man brände in på charken med denna best, det var otympligt men en fröjd när det grillade kycklingfettet snörptes upp.
Och på slutet, kvart i nio, stod pensionärerna redan på kö.
Resyen av dagen var jag alltiallo hos amatörteaterföreningen Harlekin.
Men idag dammsög jag i alla fall.
Och lyssnade på Hoogans Hjältar. Man kan gå in på hoogans.com, lyssna och ladda ner.

Men om Chelsea Clinton blivit mördad. Om W Bush hade blivit bombad på fyllan i det tidiga nittiotalet när hans farsa var ivrig med att trycka på alla knappar som sa pang och pengar. Om man skjutit skallen av Obama.
Hade inte USA och resten av västvärlden blivit ilskna då?

Inte vet jag.
Jag vet verkligen inte.
Jag försöker bara snurra runt ibland.

Det hade varit kul om Real Madrid hade vänt på skutan idag.
Ronaldo har jag svårt för.
Barcelona spelar så fint.
Och Barcelona är Berlin som var Prag och allt vad dessa långhelgs-storstads-turister älskar under några korta dagar just där man ska gå och vara.
Jag har bara varit i Madrid två gånger. Och jag har varit så skeptisk. Vadå, en stad på en platå. Jag är en havsmänniska. Men Madrid satte sej direkt, sköldpaddorna, myllret, kanske kom vi bara till rätt tågstation, och gratis tapas.
Annars brukar jag hålla på Atletico, snygga tröjor. Och Sporting Gijón för att Jocke Nilsson spelade där.

No comments: