Thursday, September 22, 2011

Nya sidor

Först vaknade jag ganska tidigt och redigerade text.
Sen skrev jag in ny text till romanen.
Sen badade jag.
Idag och igår.
Hon satt och läste i sin bok.

Men igår.
Det var lite konstigt.
Mina arbetsresor till Köpenhamn brukar ske sådär varannan vecka. Jag åker alltid ensam.
Så det var lite konstigt igår. Att tro att det handlar om ZZ Top när det visar sej handla om Simon and Garfunkel.
Så jag åkte inte ensam igår.
Och hon var inte så sugen att plugga på dom ställen där jag brukar sitta och skriva.
Så jag tog henne till ett café som jag trodde skulle passa. Och det gjorde det nog.
Sen gick jag till Freddys bar och drack väldigt svag öl och skrev i nästan två timmar, attackskrev, effektiv tid kanske bara en halvtimme eller trekvart. Men det räcker, det är fem eller sex romansidor när det hamnar i datorn, vilket allt snart har gjort.
Fast först åt jag ett ganska stort smörrebröd med rostbiff och pepparrot, det hele.
Det var en konstig känsla att veta att det satt någon annan ett par hundra meter bort och jobbade med sitt. På något sätt triggade det mej.
Det var också en skön känsla att när klockan blev fem skulle vi sammanstråla och vara färdigarbetade och göra andra roliga saker.
Som någon popgrupp jag glömt namnet på uttryckte det: A day in the life.

2 comments:

Jonas Bergh said...

Freddys bar ligger snett mittemot Lones bodega på Vesterbro, nära polishuset på Halmtorvet. Där är ganska rökigt och trångt, men billigt och det ständiga danska grötskrålet som är svårt att förstå gör att jag kan stänga ute och koncentrera mej på mitt.

voip services said...

Freddys bar ligger snett mittemot Lones bodega på Vesterbro.