Friday, November 02, 2012

Lobbyn kallas kanske vintage nu när jag är 43 år. Äldre än vad mina föräldrar var då, när den lobbyn bara var funktionell och brun, classy utan att vara lyx. I april 1978 var jag åtta. Då bodde jag med mina föräldrar och syskon på hotellet Pyr i Fuengirola. Flera kollegor till min pappa bodde också på Pyr där kurserna hölls, med och utan familjer. Jag vill minnas att Rickard var med. Att det fanns en spelhall. Jag minns att vi var vid poolen och mina läppar var kanske blåa. Jag minns att mamma tog tiden, att jag var tvungen att vara uppe från vattnet ett visst antal minuter. Jag minns inte havet, men havet fanns ju där. Min syster måste ha varit med, hon måste ha varit för liten för havet. Jag vet inte. Dessutom, allt blir så mycket mindre sandigt, så mycket enklare vid en pool. Det kan ha varit vid detta spanienbesök som jag fick mycket ont i öronen, jag minns Alvedon och Rinomar och att jag var orolig men inte hade ont under flygresan hem. Men ledsen, saknaden kom redan i luften.
För övrigt: Två gånger har jag åkt fast i spanska tullen med pistol i bagaget. Hur många gånger jag klarat mej och kunnat bygga min förmögenhet med hjälp av vapenaffärer, kan jag inte avslöja här.

No comments: