Sunday, December 11, 2016

Ägget är löst


Det känns ändå skönt. Det är ändå lite tradigt. Det var ganska dött i LA-City denna söndagseftermiddag. Men Thomas och jag är tuppar som värper ägg. Det är ändå ganska kul. Alla som köpt min nya bok och gamla böcker, tidlösa. Tack för det. Fast jag har varit under skosulorna ibland, så hoppas jag ju att jag är bra, eller intressant, att folk ska uppskatta det jag sysslar med, att de ska komma och krama mej med hundralapparna i hand. Men det är ändå rätt kul. Så fint vi hade det hos Poeten på hörnet i onsdags. Att alla ville vara där. Hur känslan alltid är när jag kommer till Borstahusen. Hur glad jag är för att Pumphuset blev till. Hur man ser havet genom fönstret bakom tavlorna. Men det är ändå lite tradigt. Det är som med barnen. Man berömmer dem tio gånger men det enda som gnager i dem är det man sa som var negativt. Men det är ju skönt. Boken har nästan betalt sej på mindre än en vecka. Resten är bonus. Som att Thomas och jag försiktigt täljde en liten barkbåt på den nästan tomma bokhandeln igår, känner efter om den kan flyta. Om ägget håller eller är löst. Ett jävligt coolt projekt. För er som är intresserade av kvalitet bland skorpsmulorna. (Beställ vilken som helst av mina böcker genom att skicka ett mejl till jb23@spray.se, den senaste kostar hundra plus tjugosex i porto, bonusböcker kan alltid diskuteras).

No comments: