Tuesday, November 05, 2019

Bellevue mm

Grå dag igen. Men inte lika mild och oblåsig som tidigare dagar. En rälig vind från norr. Jag simmar och bastar. Jag åker in till Möllan ofta och äter indisk mat. Skriver bok.
Men idag åker jag till Bellevue, 34:an från Möllan nu när jag inte cyklar så långa sträckor, inte än. Till torget där, ett klassiskt förortstorg med Ica, Tobak o spel, café, och pizzeriapuben med sitt klassiska människogalleri, arbetslösa eller pensionerade stammisar, de unga männen vid spelautomaterna. Jag får en okej räksallad. Människorna på buss 34, de gymnasieelever på väg från skolan inne i stan. Invandrarkvinnorna -männen -ungdomarna, på väg till Kroksbäck eller Mobilia.
Det finns en anledning till att åka till Bellevue, det trevliga biblioteket. På snabblånshyllan står min senaste bok, men den har jag ju. Jag lånar jag Eileen Myles, Chelsea girls.
34:an hem sen efter en liten utflykt i Malmö. Skriver in på datorn det jag skrev för hand på bibblan. Fryser, önskar mej en bastu i julklapp.

  

No comments: