Friday, February 14, 2020

galenskap?

det är svårt att skriva om det som har hänt. eller inte har hänt.
det är svårt att skriva om galenskap. ens egen. om en eventuell psykos.
det varade några dagar. jag var skadad efter cykelolyckan. jag kunde inte gå. jag kröp till toaletten, jag åt inte, drack knappt.
allt som hände i min hjärna, och bara där. som jag trodde hände på andra platser.
jag var ju inte på ett inomhusvandrarhem som var sjukhus i Skövde.
jag åkte ju inte taxi mellan Kalmar och Skövde.
men det grävde sej in i mitt huvud.
jag var ju inte med i en sjukhussåpa. jag låg på akuten. åkte dit med ambulans.
när jag kom till sans på en annan avdelning, berättade de att jag var uttorkad och undernärd.
livet. allt man är med om. på olika sätt.
nu skriver jag en novell om det. det är en balansgång. för den knäppa verkligheten är för knäpp att skriva rakt av.


No comments: