Sunday, June 18, 2006

Tillbaka till framtiden, but different, revisited i Spanien

Det finns ett foto som är likt men annorlunda. Det där jag står i brun manchesterkavaj och bruna solglasögon, blå skjorta och jeans, kramar en tjur i brons eller nåt annat. Utanför tjurfäktningsarenan i El Puerto de Santa Maria, nära Cadiz i Spanien vid Atlanten.

Efter det dyker dom upp här och där, fotona, på mej och gorillan på Teneriffa när allt var så nära undergången som vi nånsin kom i ett främmande land.
När jag sitter på flodhästen i Berlin. Samma gorilla igen på Teneriffa, magsjuk men nykter och Elsa som knappt kan stå vid en liten chimpans. Och sen Johanna vid elefanterna av växter.

Vi åkte på bröllopsresa innan vi hade gift oss, den tidiga våren 2000, tågluffade i egen sovkupé till Paris, sen vidare till Johannas gamla trakter, Lyon, Aix de Provence (eller hur det stavas). Vi var även i mina gamla trakter i Sesimbra i Portugal. Men huvudmålet var El Puerto ... där Janne och Mia bodde, och den lille Ville. Det var där jag stötte på tjuren.

Och på torsdag är allt annorlunda, tåg istället för färja till Danmark, sen flyg istället för tåg till Spanien. Först Sevilla och sen till Puerto. Och jag ska givetvis leta upp den där jävla tjuren och bli fotograferad, och hade jag varit lagd åt det tekniska hållet så hade jag publicerat båda bilderna bredvid varandra här på bloggen, sex år senare. Men så blir det inte. Ni får använda er fantasi.

Ni får använda er fantasi när ni tänker på hur det går till när jag i sherryns gyllene triangel ska blanda ut skiten till en lättöls styrka.

1 comment:

Daniel said...

låter trevligt.