Sunday, September 25, 2016

anteckningar från bokmässan

jag kommer att minnas stunderna i Hotel Operas spa längst. särskilt igår på morgonen. hur vi vaknade förbluffande tidigt. hann äta frukost i lugn och ro och ändå hinna med det vi älskar, bubbelpoolen, ångbastu, ner i kalla vattnet, bubbelpool, torrbastu, ner i kalla vattnet, bubbelpool. sen hann hon ändå till tåget som Glenn Hysén också åkte med.

annars var det trängsel och dålig luft som vanligt. 
och alla ljud.
annars tycker jag om att promenera i Trädgårdsföreningen.
tänker alltid att jag ska ta mej till områdena där jag hängde -96, men det blir aldrig av.

första natten bodde vi på tjugoandra våningen. det är på gränsen till för mycket för mej och min svindel.

jag såg Jan Myrdal sitta i Jan Myrdal-sällskapets lilla monter. Det var stort på nåt sätt.

bäst var när Anna Sofia Rossholm och Emma Tornborg samtalade under rubriken Hur möter humaniora klimatförändringarna, underhållande och intressant. 
och när Stefan Lindberg pratade om sin bok Nätterna på Mon Cheri.
och när jag fick köpa Krister Gidlunds Bokförläggaren för tjugo spänn.

och man ska ju inte tro att man ska få vara ifred. när vi skulle diskutera slutredigeringen av min diktsamling, dök tre gladfulla människor upp och började prata. de var trevliga. de jobbade i redaktionen för teveprogrammet Vem vet mest. de lovade att jag skulle vara med i en fråga nästa år. när diktsamlingen blivit en succé. de ansåg att det var det största för en människa.

No comments: