Thursday, June 17, 2010

Spansktalande bättre folk

Jag tycker om, på avstånd och nära ibland, fotbollslag och människor som inte ber om ursäkt för allt, sitt sätt att vara.
Argentina har alltid coolast ocoola dräkter och frisyrer.
Jag inbillar mej att gemene man, med amerikanska/europeiska värderingar, vet väldigt lite om Argentina.
Jag har just läst ut Sven-Bertil Taubes självbiografi,så jag vet en del. Jag har även läst Evert kors och tvärs, så jo. Och Till Patagonien. Och Alla dessa vackra hästar. Så. Jo.
DEt var en förbannat bra match i alla fall. Och Sydkorea försökte.
Och Milito satt på bänken.
Och det är uppstigning vid fem imorgon. Barcelona först, sen L´estartit.

Ikväll spelar BoIS borta i Södertälje. Det kan vara en fingervisning, om vi ska palla hela hösten. Ett kval, som livet, där känner jag mej hemma. Ett kval till hösten, också.

Själv är jag alltför väluppfostrat uppfostrad för att säga: Fan vad skönt att slippa det förbannade bröllopet och det dråpliga midsommarfirandet.
Men för Djävulen, håll till godo, tuta i luren!

No comments: