Wednesday, October 21, 2015

Medicinmannen

Först vaknar jag kvart i fem, och de andra dagarna hade det varit kört. Men nu har jag ju fått mediciner. Det finns människor som anser att mediciner är människans ofrihet. som att just där ska utvecklingen stannas och bara vara voodoo och gamla medicinmanstips (det finns många bra naturläkemedel, det är inte det).
Det är inte medicinerna det är fel på, det är kapitalismen.
Men jag skiter i vilket, om jag kan sova kan jag arbeta kan jag cykla och simma kan jag vara en ganska hyfsad pappa och pojkvän.
Så, kvart i fem tar jag några mediciner och somnar om och vaknar av alarmet 7.45, packar och äter några jordgubbar och en banan. Slänger slasken och frukt- och grönsaksresterna, kaffefilter, cyklar till Kockum och då vid fem i nio är det pensionärstätt och jag med mitt bröstsim är snabbast i bassängen, hinner 1500 och sen Centralen och nu sitter jag på tåget, efter Nässjö och det är grått men jag mår bra och jobbar och sen ska jag träffa Rickard, sen ska jag möta henne när hon kommer från Växjö.
Sent i kvällen kommer jag att ta några piller och något flytande, sova och vakna och jobba och lite andra saker.

1 comment:

Unknown said...

Piller är da shit. Seriöst. Jag hade nog inte varit i livet idag om jag inte petat i mig de små vita förra året - annus horribilis. Folk som tror att en vitlöksklyfta i örat botar inflammation och att tio pepparkorn botar vinterkräksjuka får gärna tro på det - men jag litar på vetenskap och beprövad praxis.