Sunday, October 23, 2016

Nu är det dags att skriva klart romanen

Nu är diktsamlingen i princip klar.
En sista korrläsning bara.
Nu hade jag tänkt ta tag i novellerna på allvar.
Så går jag igenom min gamla dator.
Så läser jag om det halvfärdiga romanmanuset som jag lagt på vänt.
Så ser jag hur långt jag kommit.
Så märker jag att historien håller.
Att den glider fram.
Att den inte är för simpel.
Det är ju för fan bra!
Skriva lite mer i slutet bara, lite trixande och fixande.
Hårt arbete.
Så nu ger jag den tre månader tillsammans med Paul Simon och Nick Cave.
Räcker inte det, så får den sova igen.
Men förr eller senare ska den ut, helst förr.
Jag måste leverera, annars är jag bara skräp.
Sent -17 eller tidigt -18.
Jag bestämmer det nu.
Åh, hjärta!
(boka nu preliminärt in sjunde och åttonde december för släppfester i Landskrona och Malmö för jag letar efter halsband, det blir en fin bok, jag återkommer mer exakt snart)


No comments: