Sunday, August 21, 2016

Lyssna! (Jag kanske inte gör som du säger.)

Jag har alltid lyssnat till Klas Östergren, sen jag var sexton. Jag tror på allt han säger. Det är samma med Peps. Jag kanske inte gör som de säger. Men de är någon sorts vägledande gudar. Jag lyssnar på andra människor också. Jag kanske inte gör som de säger. Men jag lyssnar och tänker igenom deras tankar och råd. Sen filtrerar jag det genom min egen hjärna, genom mej själv. Jag är kanske lite sturig. Jag är kanske dum i huvudet. Sannerligen ska det sägas om det att gå sin egen väg: det kan vara en krokig stig. Och jag vet inte om det gör dej lyckligare eller friare. Men det handlar inte om det. Det handlar om att gå den enda vägen som är möjlig. Sen finns det mindre stenar, dem kan man skita i. Jag kan cykla istället för att gå. Jag kan prova kajak och längdåkning. Jag kan försöka bli vegan. Allt det som inte är jag, kan bli jag. Nu berättar Klas Östergren något intressant igen. Adjö.


No comments: