Monday, June 05, 2017

Adjö

Tänkte berätta nåt om att bada. På ett litet friluftsbad när det regnar. Tänkte berätta en fin historia, med olika in- eller utgångspunkter. Tänkte att någon kanske skulle säga: Tjoho! Eller i alla fall: hej.
Men stoltheten tar över. Varför ska jag anstränga mej. Varför ska jag berätta historier för stumma. Marknadskrafterna vinner mark. Marknadskrafterna tar över. Jag har inget behov av detta, i alla fall inget stort.
Jag är trött på att berätta för slöa öron och tysta munnar.
Adjö.
Jag kommer kanske tillbaka när det är viktigt att sälja (ha ha).

1 comment:

Jonas Bergh said...

fast jag kanske fortsätter, hardcore, länkar inte till fb, blir mer politisk igen, känns som jag blivit mainstream, vi får se, men jag är missnöjd, ska ni veta, ni som läser och aldrig ger nåt tillbaka, jag tjänar inga pengar på den här bloggen, du fattar det, va? it`s just entertainment, du kan väl ge nåt tillbaka.