Sunday, June 11, 2017

Cykla till Klagshamn

Jag skulle egentligen in till stan men cyklade en omväg, och bara fortsatte. Jag brukar alltid cykla från Limhamn till badet eller Centralen eller till Möllan, jag brukar ta omvägar, bort till Kirseberg och Värnhem. Jag brukar cykla förbi huset där hon bodde. Känna in den känslan. Kyrkogården vid Industrigatan, Norra Grängesbergsgatan. När jag simmat i Hyllie brukar jag cykla genom Kroksbäck och upp mot Lindängen. Men igår cyklade jag alltså genom Bunkeflostrand och vidare, den härliga Badstigen i Klagshamn. Det är som en gömd hamn där. En gömd badplats. Och det är kanske så de vill ha det. Jag orkar inte dra något politiskt kring det. Bara att det är sjyst att äta varmrökt lax och titta på ett hav i en hamn. Och att bada. Och att cykla och lyssna på kassettband i freestyle. Old school, liksom, helt naturligt.


No comments: