Friday, October 11, 2019

Busväder

Busväder. Som politiken. Det blåser snålt och starkt. Jag förstår inte i närheten av allt. Men jag fattar egoismen som styr allting. Som mer och mer breder ut sej. Det är självklart nu, att skita i andra. Ingen ifrågasätter dej när du pissar vasst i öppna sår. Det är en sådan stark "skit i andra"-attityd som accepteras. Så slipper du skämmas själv, när du vräker ur dej ditt förakt. Och här sitter jag och drömmer om hallon. Och jag  var på soc igår, jag får hjälp av en kvinna där. Inte ekonomisk, social hjälp, vi samtalar. Jag dricker kolsyrat vatten. Jag ser människorna i väntrummet, många ser inte ut att må bra Hur många miljoner människor blir de föraktade och hatade av. Det är fredag och ikväll ska du lyssna på Tomas Ledin. Någon ska öppna en flaska  vin för hundrasjuttiorvå spänn, ett fynd. Jag är  lycklig över min spenat och mina hallon.Jag är lycklig över att jag känner människor som ställer upp för mej. Jag är lycklig över att jag inte blev vräkt under sommaren och den tidiga hösten. Utanför bankar busvädret på och vill tränga sej in. För en stor del människor är det busväder nu och hela tiden, ständigt spottande mot kvävning,

 

No comments: