Sunday, March 06, 2016

apropå melodifestivalen

jag är inte din spegel
jag är inte den du ska vara
men jag tycker det är bättre om du lyssnar på Lou Reed
än Dolly Style
men du får göra vad du vill
men åtminstone tidiga Hasse Kvinnaböske
jag vet att du är en liten flicka
jag vet att jag flyger iväg
jag är inte din spegel
men ... att en historia, är det viktigaste av allt
att måste berätta
jag är inte din spegel
du har så klara ögon
(och du, idag på fotbollsplanen, i snön och regnet, så stolt jag var över dej, att du inte gjorde några mål, att du hela tiden tänkte på annat, blicken i en helt annan sky)
jag är inte din spegel
men jag är alltid din pappa
och du borde lyssna på Lou Reed
jag vill att du färgar håret lila
(men inte för att likna Dolly Style)
för att säga fuck off till mej
(men det kanske är samma sak)
jag är inte din spegel
vill aldrig vara det
jag är den som ligger under studsmattan och väntar
jag är den som fångar dej
när allting slipper gå sönder


No comments: