Sunday, March 06, 2016

jag minns men jag vet inte varför

det är osynligt, när jag skriver
det är ingen som ser var du står
det är ingen som vet var du går
är det någon som känner hur det river
när du inte sover
när du borde ha varit här
men grejen är
att jag dör ju aldrig!
jag bara lever kvar
och förstör
jag bara skapar var
jag bara river i sår
ser du spåren där du går
kan du minnas snön
kan du se havet istället för sjön
kan du se min hand
kan du se ett annat land
åh!
när du spelar på din flöjt
när allt annat är tyst
åh!
hur vi älskar ditt hjärta, hur det slår!
jag hoppas att du förstår
(jag vet inte men vet vad den här dikten handlar om, jag vet men vet inte vad den här sången handlar om, jag vet hur jag fortfarande kan längta efter att flyga i havet, att ligga på rygg i vattnet utan att få ont i näsan, jag minns hur jag försökte klättra upp på stenen gång efter gång, jag minns inte att det var något särskilt när jag lyckades)

No comments: