Tuesday, March 15, 2016

(dalaoskuldens försvinnande - angående förra inlägget)

(angående det slitna stadshotellet i Orsa. jag sa till henne: "det är säkert någon lokal Bert Karlsson som gjort om det till flyktingboende." men jag visste inte. så jag skrev inte. när jag publicerat bloggen fick jag ett meddelande från en författarvän som bor i trakten: "... hotellet är flyktingboende nu." det är vår tid. pampiga nedlagda hotell bredvid nedlagda stationshus där tåget passerar en eller två gånger per dag. blir till illa underhållna mottagningar för människor som förlorat allt. som dricker surt kaffe på den lokala grillbaren med pizza och fullständiga rättigheter. medan någon kanske drar in feta skattepengar på cynism. men jag vet inte. det kan också vara en idealist som bara vill hjälpa. och det är bra att människor på flykt får hjälp. men slitna lokaler är det och jag är intresserad av ersättningen för entreprenören.)

No comments: