Wednesday, March 30, 2016

helt naken vid din grind igen


helt naken vid din grind igen
och du ser sjön som bara sjuder
hör du mej när jag ljuger
du vet, stranden låg så stilla igår
tårar på din kind igen
som när vågorna smeker in
ser du havet när allt duger
som en liten skopa glass
som ett glas alkoholfritt vin
som när Harry mötte Sally
hur jag satt på vassa nålar
du vet, stranden låg så stilla igår
hör du mej när jag ljuger
eller kommer jag undan
du vet, världen som försvinner när jag blundar
du vet, allt blir längre ifrån
hör du bilarna på vägen
ser du deras kalla lyktor
hör du havets lugna dån
du vet, jag vill alltid härifrån
helt naken vid din grind igen
jag vill så gärna komma in igen
jag vill stråla som din sol
jag vill vara den som lever
jag kan gå på vattnet när du fryser
jag kan vara solen som kanske lyser
så kall och naken vid din grind igen
snälla! låt mej komma in igen

No comments: